Dead Space


....havia vist al Festival de Sitges un póster d'aquest videojoc. Pensava que era extrany que en un festival de cine es fes la presentació d'un videojoc encara que fos de temàtica fantàstica. Però més tard em vaig adonar que estractava de la presentació del film d'animació que es convertia en la "precuela" del joc. Fins aquí tot bé, tot i que era estrany que ja s'hagués fet una pel.lícula d'un joc que encara ni havia sortit al nostre mercat, de fet moltes de les adaptacions cinemàtogràfiques dels jocs són precueles com en el cas de Resident Evil, on la pel.lícula acava amb la protagonista caminant pels carrers de la ciutat escopeta en ma.

Per suposat la meva llista de reis tenia un lloc especial per aquest joc, que segons totes les crítiques era una passada i tenia caires de arribar a tutejar al propi Half Life. Els reis esplèndids com mai (je, je, je....gràcies carinyuuuuu!!!!!) van guardar un lloc en els seus camells per la versió XboX 360 d'aquesta aventura cibernètica i per suposat estic gaudint d'ella a dolor!!!!!!!

Abans però vaig voler veure la pel.lícula d'animació i així poder situar-me més en la història que una simple animació de 3 minuts que t'oferiex el joc abans de començar.

Doncs la pel.lícula no està gens malament, no ens hem d'esperar res molt original.... una colònia d'humans que arriba a un planeta i troben una mena de "efigie" alienígena. En la temporalitat en què està ambientada la pel.lícula hi ha una esglèsia unionista que estudia totes aquestes troballes extreterrestres com un origen de la humanitat... una cosa rara.

A partir del moment en què entren aquella mena de monolit dins la nau comencen a passar coses rares i sanguinolentes. Bones accions d'acció, molta sang i paraules malsonants (que pel meu gust semblen posades en calçador només pel fet d'aconseguir sonar més irreverent....). El que sí que aconsegueixen és una atmósfera molt asfixiant, només aconseguida en la saga ALIEN (però no estic dient que sigui millor,eh!!!!!). El final de la pel.lícula coincideix amb l'inici del joc, cosa que em va fer molta gràcia.


Ja estava llest per iniciar-me en el món de l'enginyer Isaac. Brutaaaaaal!!!!!!!!!!!! Com ja he dit abans, en la pel.lícula s'aconsegueix una atmosfera d'angoixa que el joc la conserva i fins hi tot la millora. De totes maneres és cert que al final pot semblar repetitiu doncs tots els escenaris són interiors, molt ben aconseguits però molt semblants. Els bitxos són brutals i en un principi no són molt difícils de matar però a mesura que passa el joc augmenta la dificultat.

A més a més han tret una línia de còmics de Dead Space amb el grandiós Templesmith en les il.lustracions... brutal també pel poc que he pogut veure, espero poder llegir-ne algun ben aviat. El que em fa por és el següent..... 30 DAYS OF NIGHT (Dead Space)...... mare de Déu un trunyo brutal o una molt bona barreja.... el temps ho dirà.