Mirrors


Era la pel.lícula amb que obria Sitges 2008 i a sobre el director m'havia "horroritzat" al presentar "Alta Tensión". Em fa l'efecte que aquest director, Alexandre Aja, té moltes coses a dir en el génere de terror. Només cal veure la tensió que acomules al veure la seva opera prima, tot i que després vegis en el desenllaç que moltes coses no són possibles. Però tot i així és una pel.lícula de génere excel.lent.



Doncs estàvem allà, al sofà de casa... Agustin, Mirèia, Sandra i jo mateix. Tot a les fosques i l'Agustin dient que si era una merda, que si havien dit que era una peli que no valia la pena.. però jo erre que erre que l'havíem de veure. Comença la pel.lícula i tots ja ens quedem amb la boca mig oberta... il.luminació esgarrifosa, escenografia del.lirant.... bé, bé tot comença com Déu mana. La història no és res de l'altre món, un expolicia que degut a problemes amb la beguda ho ha perdut tot (matrimoni també) i està intentant recomposar la seva vida. Deixar la beguda, buscar feina nova... aquí està la clau, en la feina. Guarda de seguretat d'un centre comercial que es va cremar i que va morir molta gent.... i l'ha de vigilar de nit!!!!!! El plat està servit i tots en vam menjar una bona dosi (la Sandra es va arrambar al meu braç i no el va deixar d'exprémer fins al final).


La història té els seus alts i baixos, no gens original però sí força entretinguda. Els "sustos" estan molt ben distribuïts i et fan estar pendent del que passa a la pantalla. La relació entre el protagonista i la seva família està bastant ben portada, en un principi intenta recuperar-la i després salvar-la encara que la resta de la gent no enten quin perill corren fins que ja és evident. Com deia, res novedós però ben portat. El que no m'acaba de fer el pes és la resolució de la intriga, que no de la pel.lícula. És a dir, tota la trama gira entorn dels miralls del centre i d'algo que es va fer en una sala d'aquest amb tot de miralls per ajudar a una nena que tenia esquizofrènia (o això és el que jo vaig entendre... i la Sandra també). La resolució de la trama està enganxada una mica pels pèls, però no està fora de lloc.
El final de la pel.lícula sí que és impactant o com a mínim pots no esperar-te'l. Així doncs peli recomenable per gaudir d'una nit de por i sustos...i si no que li diguin al meu braç estrangulat per la Sandra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
P.D. Tenim per veure la peli original "Tras el espejo". Pel.lícula coreana que he intentat veure un parell de vegades però sempre m'he adormit... mala senyal?...