BLOOD The Last Vampire


No he estat mai molt amic de les animacions nipones, tant el manga com l'anime els trobo una fàbrica de churros industrials. Amb això no estic dient que no hi hagin coses bones, genials i fins hi tot obres mestres, però a mi em costa digerir aquest estil d'ulls grossos i humor infantil. Però bé, tampoc es tracta de debatre si el món nipó té més qualitat que el còmic europeu o nordamericà. Avui he vingut per parlar de BLOOD.
En principi va ser una mena de migmetratje d'uns 45 minuts sobre una noia que es dedicava a caçar dimonis vampirs en el món terrenal. Estètica fosca, sang, violència i el típic toc sexy de la protagonista amb vestit de colegiala nipona. No està gens malament aques producte anime. A mi em va agradar bastant, tot i que també és cert que els 45 minuts em semblaven poc, volia més.



Algú va escoltar les meves súpliques i va decidir fer un llargmetratge... però en aquesta ocasió amb persones reals. Ai, ai, ai.... per algunes coses bé i per altres malament. Haig de dir que la pel.lícula té bon aspecte, no es veu una cosa feta amb 4 duros i per un públic minoritari. La història sembla ser molt semblant a l'anime que l'apadrina.... inclús el toc sexy de la protagonista es manté.


Nomès hi ha una cosa que no m'acaba de fer el pes i són els monstres que apareixen, una mena de còpia barata dels vampirs d'Underworld. Les coreografies són molt bones, amb molts slats espectaculars, sang digitalitzada, desmembraments impossibles..... el típic d'aquestes històries. Sembla també que el final és una mica precipitat. Estàs esperant l'enfrontament entre la prota i ONIGEN (el dimoni súper dolent) i es resol en 5 min de pel.lícula i bastant dolents al meu parer.
Hi ha una acompanyant americana amb la caçadora de dimonis nipona que està allà com per fer bonic i que, pel meu gust, entorpeix i fa menys creïble l'acció de la pel.lícula.



En definitiva.... si us espereu una peli de vampirs espectacular i frenètica no la mireu. Si voleu matar la curiositat i no us esperue més que un entreteniment palomitero amb algun que altre cop de cap de la son.... aquest és l'esperit.

Director: Chris Nahon
Guionista: Chris Chow (screenplay) and Kenji Kamiyama (character)
Actors: Gianna Jun, Liam Cunningham, JJ Feild, Koyuki

Tràiler: http://www.youtube.com/watch?v=tYnciEGup9k (anime)

http://www.youtube.com/watch?v=tnIPDFnwnlY&feature=related (pel.lícula 2009)