Neverwhere....(no sé si tornar a pillar el metro...)


Abans que res haig de dir que mai he estat un fan del senyor Neil Gaiman, puc entendre que sigui un dels grans del còmic i de les noveles gràfiques i no gràfiques, però a vegades es fa pesat i massa complicat o potser no complicat de contingut però si feixuc d'entendre'l. Per això era bastant reticent de llegir-me aquest "Neverwhere", però una tarda que vaig anar a comprar còmics amb la Batyfly i mister Pentáculo, aquest últim em va dir que no estava malament i que ell sí que tindria l'osadia de comprar-se'l. Mare de Déu vaig pensar jo.....

Doncs al cap de 2 dies estava jo a l'Antifaz i em vaig llençar al món Gaiman. Doncs haig de dir que és un gran còmic. Les primeres pàgines són una mica..."de que me estás hablando...?", però després no hi ha qui et desenganxi de la història. Un Londres de Arriba i un Londres de Abajo són termes acabats de descobrir i gratament incorporats.

Un pobre desgraciat que de sobte veu com tot el seu món cau clavaguera avall (quasi bé literalment) per ajudar a una extraña Dama Puerta. A continuació una parella d'assassins molt característics (tot i que tòpics) et fan pensar que esperes que els nostres protagonistes no s'hi trobin mai de cara.

Un món realment irreal, antic, decadent....no sé com descriure'l, però molt recomenable de descobrir-lo mentre resegueixes les lletres i dibuixos del còmic.


A més a més tenim un Glenn Fabry que fa els "covers" i il.lustra el guió adaptat per Mike Carey. Dic adaptat ja que la idea original és d'en Gaiman, però l'adaptació al còmic és d'aquests dos mestres. Però per ser honestos del tot, haig de dir que la idea principal no és tampoc de l'autor de Sandman, si no que ell es va dedicar a adaptar en una novela gràfica una sèrie de televisió.

Per tant ara que hi penso, potser tinc raó i segueixo sense ser un seguidor de Neil Gaiman ja que la idea original no és seva, tot i que no li treuré el merit d'una gran adaptació.

Per cert, com no podia ser menys aquest còmic també serà portat a la gran pantalla.....que estrany que un còmic sigui portat al cinema, no?...això no es fa mai, no?...joder està bé això de veure en imatges els teus personatges entintats, però una mica de fre també és bo que desprès fan porqueries que ni.....