ALL STARS...





Ja fa temps van aparèixer a les llibreries dos volums que tenien molt bona pinta d'entrada, amb l'avantítol de All Stars.... aquests dos volums aprofondien en la personalitats de dos dels principals personatges de la DC: Batman i Superman.

Els artites encarregats dels esmentats volums eren Frank Miller i Jim Lee (per Batman) i Grant Morrison i Frank Quietly (per Superman).... de lo milloret que hi ha en el mercat!!!!!!!!!!!!! Com a fan dels cómics escurabutxaques, no vaig poder resisitir-me i els dos van caure per adornar la meva lleixa de cómics. sense cap mena de dubte la meva primera lectura va ser Batman, no és que no m'agradi Superman però entre Clark i Bruce... per mi no hi ha color. Així doncs, vaig disposar-me a iniciar un nou viatge en el món fosc i desolador del rat-penat més llegenadri de la ciutat de Gotham. No puc dir que no em va agradar, estaria mentint si fos així, però tampoc puc dir que és una obra que tingui en la ment quan es parla del membre de la JLA.


Frank Miller ens presenta un Batman jove i temerari, que no té gairebé control sobre la seva ràbia i que no té cap mena de problema en fer mal als delinqüents... de fet si els pot fer mal millor que millor. Sembla, per moments, els retrat d'un malalt mental que allibera la seva ràbia contra aquells que, segons ell, li han espatllat la vida..... els delinqüents de Gotham. Cares d'un home que disfruta fent mal a la gent, riures maquiavèlics.... tot això és el Batman que ens ensenya All Star. I apareix a la vida d'aquest home solitari un vailet que li fa com de contrapunt... el estimat i odiat Robin. En definitiva un cómic que et pots estalviar si no ets un gran fan del caballer obscur de Gotham, ja que el que s'explica ja ho tens més mastegat que el dinar de fa 2 mesos, però que si t'agraden les històries d'un Miller correcte i un Lee decent... doncs ves a la llibreria i aconsegueix-lo.



A continuació venia el volum de l'home d'acer (que per cert ja dieun que Nolan està treballant en el guió de la nova entrega cinematofràfica sense l'ensenyapaquets del Returns... gràcies a Déu).


El támbdem encarregat oferia moltes espectatives i de fet no defrauda, no defrauda a qui li encanti Superman i sigui seguidor i coneixedor de la mitologia del personatge... que no és el meu cas. És un volum que se m'ha fet molt pesat de llegir, històries que per mi no tenien cap mena de lligam i que fins hi tot semblaven com una mena de fàbules sobre el personatge més que no pas aventures d'algun moment de la seva vida.


Haig de reconèixer que els dibuixos són excel.lents com sempre ho són els d'aquest dibuixant.... però els guions de les històries són força enrebassats. Però no penseu que tene una trama complicada o que són de caire molt filosòfic... no, no senzillament m'he donat compte que no tinc ni idea de la mitologia supermanesca i que per tant no puc gaudir com ho hauria de fer.

Per tant nomès puc dir que si ets un fan de Superman no dubtis en aconseguir-lo, però si ets un ocasional d'aquest personatge potser et vindrà una mica gran... almenys a mi m'ha passat.