Como me he vuelto estúpido





Una de les novetats que em vaig comprar al Salò. De fet nomès em vaig comprar 2 còmics i els 2 de la mateixa editorial "sins entido", "Como me he vuelto estúpido" y "Fueye" (aquesta última és la guanyadora del concurs de novel.la gràfica de Fnac.)


El còmic que avui ens ocupa em va entrar deseguida pels ulls. Una edició molt senzilla i un dibuix desenfadat per un títol atractiu. Aquesta editorial sol treure petites joies, la major part petites històries de caire costumbrista que deixen un regust a la vista i un flash a la boca desprès de llegir-les. Aquesta novel.la gràfica és una adaptació de la història escrita per Martin Page, jo no m'he llegit el llibre i per tant no podré copsar si ha estat una bona adaptació o no. El que sí que puc explicar és que m'ha semblat el còmic.
Haig de dir que m'ha decepcionat bastant, tant el dibuix com el guió de Nikola Witko. El dibuix que havia estat un imant per la compra del còmic, al final es fa pesat de lo senzillament despreocupat i el guió té moltes pujades i baixades. Comença no gairebé, però al ser el principi li dones crèdit. Però el crèdit es va perdent. Hi ha dos moments en què puja l'interès i l'humor que és quan es troba un suïcida frustrat i quan entra a treballar amb un antic company d'institut.

El final és el pitjor del còmic sense cap mena de dubte, amb una moralina de lo més fàcil i explicada sense cap gràcia. No tinc res en contra de les moralines de sempre però expliquem-les amb gràcia i interès... si no passa el que passa, que encara que et tronis a llegir l'obra no li trobes la gràcia per enlloc.