Otro Romance Suburbano







Ay, ay, ay... no es oro todo lo que reluce. Cuanta raó que té aquesta dita popular en la major part de les ocasions... i aquesta és una d'elles. Grande donde los haya, Alan Moore és un guinista que mai et deixarà indiferent. No vull dir que t'hagi d'agradar a la força, tot el contrari. De fet o t'agrada molt o no t'agrada gens.


El cas de "Otro Romance Suburbano"a mi no m'ha agradat gaire. Aquest cómic consta de tres històries, totes elles explicades sense diàlegs. Hi ha una veu en off que et va narrant tot el que succeix en les vinyetes. La primera de les històries em va agradar, la vaig trobar impactant gràficament i d'un final inesperat. Les altres dues conserven aquesta excel.lència gràfica de Juan José Ryp però la història es perd en la lírica. Sembla tot molt oníric... massa des del meu punt de vista. La història és una anada d'olla del senyor Moore que jo no entenc, cert és que és un gran escriptor i que segur que el que vol dir és molt interessant però no ho ha sabut explicar... des del meu punt de vista.


El que és impressionant és el treball gràfic de Ryp, és molt carregat i en blanc i negre però d'un detall exquisit. A vegades t'estàs més estona mirant la vinyeta que llegint el que t'explica la veu en off.


Una altra cosa que no m'ha agradat és el preu en relació a l'obra. Glenat aquí s'ha passat, posar 15 euros per un volum de tapa toba, que es llegeix en 30 minuts... ho trobo excessiu. aquest còmic és el típic cas en què pagues marca, la marca Alan Moore... una de les millors del món.