BATMAN: Reborn.... (de què em sona?)


Moltíssima por em feia aquesta idea de "Batman Reborn" i més si Morrison es posava al capdavant del projecte. No tinc cap mena de dubte que aquest home és un dels grans dins del món del còmic però a mi sempre em defrauda en el nus de les seves històries. De sobte totes elles es tornen difoses, on no queden clars alguns punts (importants per mi) i on les històries prenen un aire de "lio mental" força important i que nomès l'autor entèn (exemples: la seva etapa als X-Men, Superman All Star, El Asco...).
Però res més lluny de la realitat en aquest cas. M'ha encantat aquest inici. Haig de dir que "Batman R.I.P" em va semblar una presa de pèl total i absoluta i per això la meva por. Però com sempre, Frank Quitely no decepciona en el seu art i de moment Grant Morrison està molt entonat. Nomès començar el còmic vaig flipar amb la primera vinyeta... el cotxe del Sapo en primera línia i l'explosió al darrera en forma de "Boom"!!!!!!!.... no sé si ja s'havia fet abans o no però jo era la primera vegada que ho veia... i m'ha encantat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


De moment està tot molt ben parit. Un Batman i un Robin que no acaben de veure quin és el camí que han de prendre per tenir una bona relació. Un dolent que té el nom de "Pyg" i busca la perfecció cremant les cares de les víctimes i posant màscares..... aquests personatges fan mota por.... però faran la mateixa por si no dibuixa Quitely?....
Escenes de violència desfermada per part de Robin i un intent de seguir el camí de Bruce Wayne per part de Dick Grayson que no acaba de tenir l'èxit pretès. Tinc moltes ganes de veure que passarà en el següent número perquè han deixat "cabos sueltos" que tenen molt bona pinta.

Un inici genial... espero que Morrison no perdi el nord aquesta vegada.