ATOMIC ROBO


Una de les meves compres durant el Salò del Còmic d'enguany. Els dibuixos m'agradaven molt i tenia ganes d'alguna cosa fresca, quelcom que fos diferent dels súpers de costum i que em fes oblidar les decepcions d'aventures com "BATMAN: Cacofonia", "All Star Superman", "Spiderman: Brand new Day" i moltes altres........

Doncs "ATOMIC ROBO" no ho ha aconseguit. Brian Clevinger ens presenta a un personatge a l'estil HellBoy, algú que no és humà però que té ganes de què els humans l'acceptin (així comença la història, demanant els serveis d'en Robo a canvi de donar-li "drets humans"). Clevinger va fent salts temporals en la vida d'en Robo per així explicar-nos que ha estat un personatge clau en els moments històrics dels USA.

Lluita contra aquells perills que els homes normals i corrents no poden superar (com ara grans ments criminals, piràmides que es mouen i disparen els ratjos del sol que han acumulat amb miralls, robots nazis fabricats per la ment més dolenta del món....) acompanyat d'uns agents que no paren de fer conyes amb ell. És aquest humor el que em recorda al HellBoy de les pel.lícules però, tenint en compte que no li arriba al nivell. Fins hi tot els dibuixos de Scott Wegener poden tenir similituts amb els de Mike Mignola però, sense el toc fosc del noi dimoni.

Hi ha alguns punts bons en aquest volum d'"ATOMIC ROBO: y los Científicos de Acción de Tesladyne", però no són continuats i per tant fa que el conjunt d'històries quedi desequilibrat. Em sap greu però no em compraré el segon volum.


Fitxa tècnica:
Guionista: Brian Clevinger
Dibuixant: Scott Wegener
Editorial: Norma
Preu: 16 euros