Batman año 100


Aquest mes de setembre ha sortit un tomo de Batman que en part li tenia moltes ganes i en part em feia molta por comprar-lo. I és que ja estic una mica cansat amb això de "año ....", al final hi haurà mil títols amb les paraules Batman i "año" i molt poques amb la qualitat de la primera "Batman año uno".
En aquest cas Paul Pope ens presenta un futur no molt llunyà on la repressió està a l'ordre del dia. La policia és corrupta, no hi ha lliure pensament (o com a mínim es deixa creure que sí per acabar sent una mera il.lussió), on tot està controlat per oferir-nos una millor seguretat, i clar està qui surt perdent és la llibertat.


Però en aquesta Gotham ja no hi ha supervillanos, han desaparescut i no t'expliquen com, només unes frases del net del sempre entrenyable Gordon en les que es mostra amb la consciència tocada per aquest fet. Algo té a veure tot i que no acabes de saber en què ni com. Per tant si no hi ha supervillanos tampoc calen superherois... no, no, no senyors..... no ens equivoquem, Gotham sempre necessita del seu guardià per poder escampar justícia entre els oprimits.... Batman.



En un principi estàs pendent per saber qui és el Batman d'aquell any, i és una intriga que porta i allarga molt bé l'autor, tot i que no m'agrada com l'ha acabada. És Batman Bruce Wayne conservat amb algun artilugi tecnològic? És Batman un personatge que no pot morir mentre existeixi Gotham?..... això ja m'ho direu vosaltres, jo per si de cas no descobreixo res. Estèticament és un Batman excel.lent, que compleix sense cap mena de dubte amb la tradició d'asustar als del.linqüents, només cal veure la dentadura de ceràmica que es col.loca i l'aspecte terrorífic que resulta.


Una història en la que la faceta de detectiu juga una part molt important com ha de ser, doncs és el millor detectiu del món. Però hi ha una cosa que no m'acaba d'agradar i és la poca relació que hi ha amb els ciutadans i no vull dir entre Batman i ells sino entre Gotham i els seus ciutadans. No es veuen escenes quotidianes de la ciutat i crec que era un bon el.licient saber com és la Gotham d'aquest futur.
En definitiva un cómic que val la pena tant per història com per estètica... crec que una rellegida em farà gaudir de més detalls que la primera.