La leyenda de las Nubes Escarlatas


...estava remenenant cómics amb la Sandra per la Fnac, aquetes últimes setmanes han estat un deslpilfarro de pasta.... no pot tornar a repetir-se (bàsicament perquè ja no em queda pastat per poder fer-ho...). Bé lo principal és que estàvem els dos enfrescats en "busca y captura" d'alguna cosa que no sabíem ben bé que era però que havíem de trobar. I ve't-ho aquí que vaig trobar aquesta meravella de Saverio Tenuta. El primer que em va cridar l'atenció és lo net del seu dibuix i al mateix temps brut en detalls, i no em refereixo a que els acabats estiguin horribles si no que el dibuix és exquisitament carregat de detalls, per mi una meravella d'il.lustracions i el color molt ben aplicat.




El vaig obrir i una cosa em va fer gràcia, era un exemplar numerat. Es veu que l'editorial RossellCómics ha tret 2500 exemplars i jo tinc un d'ells amb la seva numeració... petita anècdota. Aquesta saga de samurais "italiana" té molt bona pinta, si tot continua igual, i es veu que hi ha altres que se li assemblen i que potser seria bo revisar, com ara "Okko"... bé ho apuntarem a la llista de coses per fer.



Bé anem per feina... poblat japonès, taberna amb un espectacle de titelles que explica la llegenda d'un home que pacta amb el diable per poder tenir vida eterna.... tot pinta bé,oi? Doncs a continuació l'acció es succeix sense para durant un número de pàgines bastant elevat. L'atac d'uns llops místics fa que el nostre heroi demostri del que és capaç... i més tard ens donem compte l'habilitat d'aquest ronin és epecial... ja ho veureu si la llegiu. En aquesta història es barreja màgia, superstició i acció en mesures molt ben marcades i que et deixa amb ganes de més. Les il.lustracions com ja deia abans són excel.lents... sense cap mena de dubte.

Un cómic que crec s'ha de seguir per diverses raons, perquè és bo i perquè és europeu... ahí queda eso.