Nadie





Quan em vaig comprar aquest còmic vaig cometre un error i va ser llegir la sinopsi. Parlava d'una història amb tocs misteriosos, assassinats i un nou tractament d'un personatge clàssic: l'home invisible. En aquest últim punt és on veig el meu error, no hauria d'haver llegit lo de l'home invisible. Obviament m'haguès donat compte a mesura que llegeixes les pàgines del volum, però potser haguès estat una grata sorpresa el veure que es tractava de l'home invisible pel meu compte i no "de antemano".
Dit això (lo qual demostra lo curtet que puc ser), vull destacar la senzillesa de la història. No és un gran tractament sobre el personatge, veig que tracta més de la vida d'homes i dones que viuen en petits pobles i de com la vida en un petit nucli humà és tan diferent de les grans ciutats. Fa un retrat de com els habitants d'un poble petit reben a un estrany viatjer cobert com una mòmia. A partir d'aquí un toc de misteri (trencat per haver llegit la sinopsi) que sembla ben bé un acompanyament a la verdadera història.. la convivència en petits pobles perduts a la mà de Déu.
Les il.lustracions són excel.lents, impressionant el traball estètic de Jeff Lemire (responsable també del guió). M'encanta la senzillesa i irregularitat dels seus dibuixos. El to blau amb que acompanya les vinyetes li dóna un to entrendidor... o almenys això em sembla a mi.