Patrulla-X Vs. Vengadores


Quan era petit vaig llegir uns números sueltos d'una minisèrie de la Patrulla-X que els enfrentava als superherois més poderosos de la Terra, els Vengadores. En aquells dies no vaig poder aconseguir tota la saga i com que encara no estava tan colat pels còmics no li vaig donar importància a no tenir el final de la història (tot i rellegir-me els números que tenia moltes vegades).
Fa poc Marvel ha tret un volum en el que es recopila aquesta saga i per suposat quan ho vaig saber m'hi vaig tirar de cap per aconseguir-lo. Roger Stern i Marc Silvestri ens presenten aquesta magnífica història en la que mutants i súpers s'enfronten per Magneto. L'antic enemic de la Patrulla-X ara forma part de la mateixa i per suposat els seus membres el defensaran mentre creguin que és inocent. Sembla ser que una pluja de meteorits cau sobre la Terra i herois americans i soviètics es disposen a ajudar a la població. Es donen compte que són fragment de l'antiga base de Magneto i decideixen parar un parany a l'amo del magnetisme i eliminar-lo.

Aquesta és la premisa amb que s'inicia la saga. Pel meu gust la història té aquells elements essencials que fan que estiguis enganxat a les vinyetes.... un excel.lent dibuix de Marc Silvestri i intrigues entre membres d'un propi grup, traïcions, una mica de xuleria americana, típica baralla entre ideologies soviètiques i americanes (que a dia d'avui fa molta gràcia veure fins on arribava)......

Pel meu gust, tot un plaer poder per fi llegir que passa al final amb l'enfrontament dels 2 grups heròics i poder saber si Magneto acaba en un tribunal o la Patrulla-X pot evitar aquest fet. Poder gaudir d'una història així (amb Tormenta com a líder de la Patrulla-X i Lobezno amb el seu tratjo marró) és tot un luxe.... sobretot tenint en compte algunes de les sagues que apareixen actualment.