NORTH 40

Últimament els meus gustos comiqueros han fet un gir bastant pronunciat cap al thriller i el terror. Recordo que abans em comprava bastants còmics que no tenien res de fantàstics o bé molt poquet. Una gran part tenien aquells tocs d'història dramàtica i altres aquella guspira còmica a l'estil Woody Allen. Però això sembla que ja s'ha acabat o com a mínim s'ha reduït la seva presència en les meves lleixes. Ara tot el que sigui zombies, monstres, assassinats, crims..... m'atrauen més que les altres temàtiques.

Per aquesta raó em vaig agenciar "North 40". Aaron Williams ens mostra la història de dos joves aborrits que decideixen obrir les portes de l'infern per divertir-se una estona. Un petit poble de l'América profunda és transformat de la nit al dia. Els seus habitants són transformats en éssers estranys i horripilants en moltes ocasions. Alguns estan destinats a impedir l'arribada d'algo innombrable mentre que, altres ajudaran a la caiguda de la racionalitat i l'alçament del caos i el terror en el món.

Els dibuixos de Fiona Staples són molt especials i queden respiren molta concordància amb les escriptures d'Aaron. Són molt estranys però, no en l'exterior si no en l'interior dels dibuixos, no sé ben bé com explicar-ho. La feina de Fiona en aquest còmic a estat nominada pel premi Eisner... doncs que voleu que us digui, pel meu gust és massa.

Per aquelles persones que els agradi Lovecraft i els mons absorbits per la bojeria i el desquici.