PURGATORIO


Aquesta novetat del Saló del Còmic d'enguany estava agafant pols a la lleixa. No era just que un autor com Chabouté estigués tan passiu en les meves lectures comiqueres. D'aquest autor m'havia llegit "La Bestia" i no em va acabar de sorprendre ni agradar, senzillament em va deixar fred.

En aquesta ocasió Charbouté m'ha agradat molt més. Amb aquesta obra, que es presentava en tres llibres en l'edició original, se'ns explica l'aventura de Benjamin Tartouche un cop la seva casa es crema. Tartouche és un jove que acaba d'heretar una casa enorme de la seva tieta i, per evitar problemes, busca una assagurança. La trova en l'empresa de Truskin, un depredador de les finances i no gaire bona persona.

La sort se li gira en contra quan un incendi el deixa sense res i a sobre se li acaba el crèdit del banc amb lo qual viu al carrer fins que se li paguin els diners de l'assagurança. Truskin té una altra idea del problema de Tartouche i decideix oblidar l'informe del perit. Desprès d'un accident de trànsit Benjamin puja al purgatori i se li encomana ser la consciència de les persones vives si vol pujar al cel.

A partir d'aquí la història guanya molt, tot i que hi ha pàgines que se les podria haver estalviat ja que no aporten informació a la història. Sí que donen una línia estètica però, poder no calen tantes mostres d'això. Les il.lustracions són molt bones i creen una simbiosa perfecta per exposar-nos al màxim aquesta història.
Un volum molt recomenable per aquelles persones que siguin optimistes fins a la mèdul.la.... a mi em va pujar l'ànim.